måndag 12 maj 2008

Sol sol och ännu mera sol

Det är så himla skönt med sol och värme. Bara det att man får en helt annan syn på saker när solen lyser. Tex fönster, tycker inte det var längesen jag putsade dom....men det blev visst dax igen. Tog några snabba drag med trasan ...hade ju inte tid med sånt egentligen.Skulle plantera en massa blommor och sätta upp hyllor som blommorna skulle stå på samt rensa i rabbaterna.För enl min granne höll mina växter på att begå harakiri. Inte nu längre....ville inte att mina stackars små växter skulle gå ett sånt hemskt öde till mötes.Så nu är det fint i rabatterna och blomlådorna och i pallkragarna. Nåja...där är det mest bara jord än så länge.Men det kommer....









När allt var klart så slog jag mig ned på framsidan , tände lite ljus och njöt ....


Korgampeln n i ser på bilden köpte jag på ICA Maxi, det kändes som ett fynd för dom kostade bara 25 kr styck! hade bara tänkt köpa 2 men när jag skulle betala så blev det så billigt.Hade ingen aning om att det var halva priset!!! Vad tror ni jag gjorde då? jo, gick och hämtade 2 amplar till. Hmm tjänade jag nåt på det där ? hehe





Söta lyktor från Indiska!
En fin zinkbalja och dess kompis zinklyktan.....







7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Nämen nu föröker jag tolka dina fjärilar..är du gravid????

I så fall jätte grattis!!Nu får du svara mig och berätta hur det ligger till!!!

Så fint du har gjort ute i din trädgård..Jätte fin ampel och så billig!!!
Ha det så gott..jag vgäntar med spänning på svar..
kram anna

H ennA sa...

Kärlek som gror kanske?! :-)
Fint pyntat! Jag skulle oxå vilja ha lyktor och dylikt i trädgården..men det har aldrig blivit av. Solen skiner...men det är kallt nu...brrr....


Ha en ljuvlig vecka!

Kram Anne

Änglahem sa...

Åhhh ni har varit på bröllop...jaa onekligen du, vad roligt att få vara tärna!! Får vi inte se några bilder av tärnan och bruden?

Vilket fynd!! Korgamplarna...så billigt!! och fina!

Må så gott!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Finfina bidler på din trädgård, önskar jag hade nåt annat än en STOR jordhög...

Kram Maria S

me and alice sa...

Tjingeling!
Oj, det var länge sedan jag var hos dig!! Vad är det jag läser...
Är du gravid?? I så fall miljoner grattis, vad roligt och härligt!!!
Jasså du hade långt hår ända ner på rumpan. Jag gjorde något liknande för några år sedan. hade också väldigt långt som jag sen klippte upp ungefär till axlarna...Kändes som jag var flintis i ett bra tag! Vad härligt med bröllop!! Och vad fint du gjort i er trädgård. här började det så bra, men sen blev vi snoriga och hängiga...
Hoppas allt är bra med dig lilla vän!!!
Jättekramen från Suss :0)

Ann-Catrin sa...

hur ska vi tolka det här... något som växer kanske???

I vilket fall so helst har du gjort det så vackert.. en ren fröjd att titta!!

kram på dig A-C

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog