tisdag 26 februari 2008

Dagarna går så fort...

Har inte hunnit skriva så mycket sista dagarna....suck. Har jobbat och jobbat, det är så himla trist när man känner att man enbart jobbar.Man har liksom inte tid att leva...inte ork heller för den delen. Men det beror ju säkert dels på vädret.....tur det snart är vår!!! Tjohoo!

Här är mitt senaste fynd, en fin glasskål på fot....ehh jag menar inte glass skål utan glas-skål.....hur det nu stavas .Vill ju inte reta upp folk med mina särskrivningar hihihi






Visst är den fin? tycker jagf haft tur med mina fynd sista veckorna.Har börjat få värsta falkblicken när det gäller loppisfynd. Man liksom scannar av hyllorna snabbt som attan....annars kanske nån annan hinner före....ja ni vet ju hur det är....



Har även inköpt en fåtölj till min lilla hörna! funderade på att köpa en lite mindre fåtölj ....men samtidigt ville jag ha en störtskön plats att lägga rumpan på....Så det blev denna underbart sköna OCH vita fåtölj!!!



Nu är den lite skrynklig och så men jag kunde inte hålla mig...ville ju visa er! Min dotter har döpt fåtöljen till "mamma soffan" så nu heter den oficiellt så.Hon är min lilla fåtöljvaktare...så fort nån annan i familjen slår sig ned där( för det gör ALLA) så är hon snabb med att säga till
att det där minsann är"mammas soffa".... Bra va? ;-)


Älskar min lilla hörna redan ,även fast rummet inte är riktigt klart....





Hör ni!!! jag vill skicka en STOR KRAM till er för alla era goda råd och förslag. Ni är ju GULD!!!!!






Vassego,här är lite blommor till er!!!!!!!!!!! TACK!!!!!!

13 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Glasskål lär ju vara rätt... Men ett bindestreck funkar ju bra, och ibland ser det nog mer rätt ut... Hihi, jag funderar mycket på sådant... :-)

Din hörna med fåtöljen (som är jättefin) ser hur mysig ut som helst ju!!!

Ha det gott!
Kram Hanna

Änglahem sa...

Så mysigt hörn du ordnat till dig!!! Ser jätteskönt ut, tror jag slår mig ner en stund. Väck mig om jag somnar jag är såååå trött! Hoppas att jag inte stör?!*fniss*

Vilken söt skål! Älskar glasskålar, speciellt de på fot!

Kramar
Ulrika

My Lovely Things sa...

Hej goa vän!!!

Ja en makeover av sig själv vore inte så dumt...

Så du är inte ensam att känna så...nu på våren vill man frächa upp sig lite grann..

Vad sig om detta!!
Toning av hår
Vårig färg på tröja
Nya fina vår skor

Ja det här är små saker som jag funderar på att piffa upp mig med....kan det vara nått tro?

Ja måste säga att glas skålen är så fin...ett fantastiskt fynd får jag nog klämma i med.!
Så snyggt till allt...

Är det en Ektorp fåtölj`? Jag har en ektorp...de är så beskväma..härligt att du har fått en egen plats..som bevakas...

Det där med scanningsblicken..ja det känner jag igen...

Ha det gott kära du...hoppas att det blir lugnare på jobb fronten..
kram anna

Evelinas hus sa...

Hej!
Vad kul att du hälsade på hos mig.
Vilken superfin skål.
Må så gott.
Kram Caroline
Ps Vilken söt bild på dig när du var liten.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för rara ord om vår lilla stuga!! men så fina kort..o vilken mysig romantisk hörna...en sån myshörna vill jg med ha ju!!!Skålen var jätte fin!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilken mammasoffa! Blev jätte fint! Önskar vi kunde ha lite mer plats ibland så jag kunde orna till en mammasoffa jag också...

Vackra rosor också... I love pink!

Kram från Jenny!
---<-@

Vanilladreams and humblebees sa...

Glömde tilllägga... att hallon går utmärkt! Har man blandhy fungerar yoghurt balanserande, istället för grädde. Hallon har hög C-vitamin halt och är super bra för ytliga blodkärl också :)

me and alice sa...

Hej Gulliga Puss-Lina!
Men du vad fint ert rum är nu! Fotöljen är hur mysig som helst! Det är inte alla som har en egen mamma-soffa!!!*fniss*
I dag är snön borta igen...
kramis Susannne
Nu ska vi in till vårt köpcentrum Kupolen. Blä! Har man lovat barnen så har man!
Kram Suss
ps. i kväll lovar jag ge dig en enkel beskrivning på rullisar. Eller har du någon e-mail? I så fall kan du maila mig...

Malin - I min trädgård sa...

Hallå där! Vilken mysig fåtölj!

Hihi, jag är inte heller bra på att sy, men det syns inte på bild, eller hur ;-). Man får inte krama kissen för hårt bara!

Ha en bra kväll!

Mollys sa...

Jo hej, på något konstigt vis tappade jag bort din kommentar och hittade den först idag när jag gick in och kollade alla kommentarer som inte e så många,nu måste jag och jobba...ha det bra!

Ann-Catrin sa...

Så fin skål... älskar skålar jag... och glasskål är nog rätt!!
Vilken underbar hörna du har... mysigt att sita där..bra du lärt lilla dottern det.. så hon håller efter!!.
Tack för att du delar med dig av vackra bilder och rosor!!
Kram A-C

Olivia sa...

Oj oj oj vilken mysig "mammahörn"! Var hittar du alla dessa fynd?! Du är så otroligt bra på inredning, jag är helt fascinerad! Så bra så bra så bra! Jag får inte nog! Kram Olivia

Millas hem sa...

Åh, vilken mysig liten hörna. där hade jag lätt kunnat tillbringa en stund med tidning ljus jämte mig...och du hade gärna fått hälla lite gott kaffe i koppen!
Ljuvliga tulpaner!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla