måndag 4 februari 2008

Sömn

Varför måste man sova för? tänk om man kunde utnyttja dygnets alla timmar.Vad mycket man skulle få gjort.Igår hade jag tänkt lägga mig tidigt. Eller åtminstone i tid för en gångs skull...
Men icke, istället fick jag för mig att måla lite grejer. Som om det skulle vara världens katastrof om inte jag målade just den lilla pallen igår. NOT.
Men måste man så måste man....Så här blev det!





Det är väl ändå typiskt kvinnligt.När man lägger sig så börjar man TÄNKA. Varför kan inte hjärnan vara lite manlig åtminstone ibland och somna på vägen till kudden. Om ni bara visste hur många gånger jag kommit på briljanta idéer i sängen. Istället för att räkna får så räknar jag ut saker...vad ska hända imorgon, nästa vecka eller tom nästa år. Planerar veckans middag eller vilka kläder jag ska ha på mig nästa fredag när jag ska på tjejmiddag.Helt onödiga tankar om allt och ingenting men som ändå hindrar mig från att falla in drömmarnas land....
Men NU måste jag verkligen sova..... Zzzzzzzzzzz



9 kommentarer:

My Lovely Things sa...

känner igen mig precis....har börjat att sitta ner på kvällen och gå igenom allt som finns i huvet....man vill ju sova när det är dags.....

jag får mina bästa ideer när det är tyst i huset när alla sover..¨då kan jag riktift gå igång..här har möblerats om på nätter skapat stilleben målat ja du vet....
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Sån söt liten P-Lina som liten... Gullig pall och vacker burk med spets! Ja, ligga och tänka på vad man ska göra och vad man har gjort är jag expert på, således får jag alltid för lite sömn!!! Ha en bra fettisdagskväll & tack för dina rara kommentarer! Mari.

H ennA sa...

Så fin pallen blev!
Ja det är konstigt hur tankarna börjar mala när man ska lägga sig i sängen at sova..alla dessa ideér...det är också typiskt att när man ska "umgås" framför tv:n och ska kolla på nåt intressant..ja då på nåt vänster så vaknar man när programmet/filmen är slut :-/
Jag brukar försöka göra nåt pyssel samtidigt, då är risken för att somna minimal ;-)

Må så gott!

Kram Anne

me and alice sa...

Hej på dig!
Vad fin din pall blev. Du som skrev att du inte kan själv. Kan du visst!!!
Visst är det svårt att komma isäng tidigt... Det är rätt skönt att få sitta själv o greja på kvällen när alla sover.
kramis på dig. Nu ska jag faktiskt ta o hoppa i säng. E lite små sur för jag missade min favvogubbe i kväll(House)
Natti, natti/Susanne

Maria sa...

Håller med, har alltid och då menar jag alltid något på gång, aldrig en lungn stund. Men när jag tänker efter så är det jag själv som hittar på allt och att jag är lycklig med att ha mycket på gång!

Lin & Lavendel sa...

Pallen blev jättefin!
Samma här...jag har en kom-i-håg-bok i sängbordet..där skriver jag ner alla ideér jag får på nätterna!

På min gatan i stan sa...

Va fin den blev!!! :-)

Tjusig blogg du har!

Kram Martina

Pernilla sa...

Jättefin pall!!! Du är superduktig! Och jag känner helt igen mig! Har fullt med tankar som snurrar när jag bör sova. Speciellt om min bokprojekt... Har en anteckningsbok men måste flytta på den varje dag eftersom min galna ettåring annars flyttar på den. Suktar efter att kunna göra sådär fint som du gör, vi kan ju inte ha en grej framme och om vi har det så flyttas den på... Suck.

My Lovely Things sa...

hej vännen!!!
Önskar dig lycka till med all målning...när man börjar måla är det kul...efter ett tag blir man så trött på att måla...men konstigt nog går det över...
ska bli roligt att se när det blir färdigt...
kram Anna