tisdag 29 april 2008

Ibland har man tur....

Så kände jag när jag gick in i en loppis idag och såg det här....



Har ju lite liknande koppar sen förut....så det var ju självklart att jag måste ha det!

En underbart vacker te/kaffekanna,sockerskål och en liten mjölkkanna.Allt blev mitt för 100 kr..... jag var nöjdaste kunden på hela veckan tror jag :-) Såg här vackert blommar det hos mig nu, älskar dessa små minivioler/penseér? vad är det för skillnad egentligen? Visst blir man som en ny människa så fort solen tittar fram? det är underbart! Nu hoppas jag på lite sol på lördag då vi ska på bröllop . Vigselceremonin och festen kommer att vara UTOMHUS. Så nu kanske ni förstår varför det bara måste vara sol eller åtminstone uppehåll då. Håll tummarna will you? ;-)

7 kommentarer:

Pernilla sa...

Det blir sol på lördag! Vi ska måla andra varvet på huset så det måste vara fint väder. :)

Nu börjar jag snart undra om du inte behöver surfa lite på hemnet för att få plats med alla dina kap.... :)

Kram!

Änglahem sa...

Åhhh vad söta!! Jättefina och vilket fyndpris!!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Ann-Catrin sa...

Det är uju rena stölden... vilket pris..ja jag säger då det.
de gick direkt till mitt hjärta!!

Kram A-C

Anonym sa...

Så fint, precis sånt som min mor letar efter på loppisar. Hon fyndade en matservis senast, så fin med guldkant och allt.

Kram Maria

My Lovely Things sa...

åh vilket fynd alltså..Tänk va mysigt att få servera kaffe ur den kannan..en riktig sommar service...

Ha det så härligt i solen..
Vi får verkligen hoppas på sol i helgen..Ja tror att det skulle vara sol i helgen med..Så underbart med utomhus bröllop...

kram anna

Sofia - SofiaFj sa...

Pensé (Viola x wittrockiana): Korsningar mellan styvmorsviol och storblommiga violarter.

http://www.shenet.se/vaxter/styvmorsviol.html

Anna-Karin sa...

Kom förbi i Hälsingland i sommar, Paulina! Det vimlar av loppisar runt oss däruppe på sommaren. Fast då får du nog göra som Pernilla säger och börja kolla på hemnet, hihi...