söndag 13 april 2008

Vilken vecka det har varit... hektisk men skojig. Förutom det vanliga så har jag varit på kurs i katastrofsjukvård. Kul! alltid roligt att förkovra sig lite.Har även sökt skola till hösten igen. Vi får väl se om jag kommer in...antar att det är fler än jag denna termin som vill bli barnmorskor. Har ni sett serien förresten?
Jag kommer svicha förbi i opmössa i nåt av avsnitten.... Ser ni en nervös narkossyster så är det jag ;-) Det var så jobbigt när dom spelade in det, "var bara dig själv och låstas att vi inte är här" sa dom.Hur lätt var det då? usch var svårt det var att vara naturlig med en kamera 10cm från ansiktet eller en mikrofon så ploppade fram så fort man sa nåt.


Annars har min vecka varit fattig på rekreation och vackra saker...har dock en lång önskelista med saker som ska göras...stackars sambo vet inte var han ska börja.

Har även en "saker jag bara måste ha"lista ....här är några av sakerna från Greengate;bilderna är lånade därifrån.

Vill ha denna modell men färg/mönster som den första bilden- Claire heter den.Men det finns inte nu...Slut kanske?




Visst är dom ljuvliga? så himla vårigt...kan behövas lite vår i hemmet med tanke på vädret.


Till sist men inte minst .....HÅLL TUMMARNA nu för sjuksköterskornas kamp mot högre och rättvisare lön!!! KRAM PÅ ER!

6 kommentarer:

My Lovely Things sa...

tycker absolut att sjuksöterskorna ska få högre lön!!!
Nu har ju vi undersköterskor fått högre lön..det var verkligen på tiden..så era löner ska verkligen höjas...

Jag har inte settden serien kul att du är med...

Så spännande med studie planer...jag funderar av och till jag med..just nu är det av...väntar lite och ser hur det gåt för min son som utredds på bup..hur det funkar med hans skolgång...

Ha det så gott..
nu ska jag ner och måla en skänk..

kram anna

White Season sa...

Låter fantastiskt om du tänkt att bli barnmorska, jag var helt inne på det ett tag men tyvärr...
Greengate sucktar jag över, köper på mig lite varje månad så det går i snigelfart, och jag kan inte bestämma mig för vilket som är finast bland färgerna så jag blandar hej vilt...
Kram och ha det bra, Malin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Japp, håller absolut tummarna..den serien har jag missat....hinner inte se alla!!!
så mycket fina saker du visar..gillar prickar ju!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Änglahem sa...

Håller absolut med att sjuksköterskorna ska ha mer betalt!!! men vad hjälper min lilla röst...

Så du är med i Tv! hur ska man veta vem som är du dåååå!! är du dig lik från ditt söta barnfoto?!*hihi*

Ser att du fastnat för samma mönster från Greengate som jag gjort! Men alla deras saker är ju sååå fina!

Ha det gott!
Kram Ulrika

Ann-Catrin sa...

Oj vad jag ska hålla tummaran..hoppas hoppas hoppas!!

den serien har jag sett två avsnitt av.. gillar den skarpt!!

kram A-C

Millas hem sa...

Hej!
Ja, jag har sett programmet!
Hur rödgråten har jag inte varit när eftertexten rullar?! Har fyra barn själv...har väl blivit extra känslig sen de kom och allt då har gått så bra! Då är det så svårt, tycker jag, att få stopp på tårarna när det inte går så bra!
Kram Camilla