måndag 7 april 2008

TBX


Nu är jag tillbaka från min skidsemester.Är tröttare nu än innan....kanske kan det bero på allt springade upp och ned i barnbacken .Det var nämligen premiär för både min 4 åriga dotter OCH för min mamma. Så jag var skidlärare åt båda...hihi.Tyvärr så fick inte mamsen plats i selen annars hade jag kunnat dragit runt med båda i backen hihihi.

Tycker faktiskt det är riktigt Coolt att min mamma vågade sig på skidåkning ! fattar inte at hon fixade det....men hon gjorde det! men attans ....nu får jag ju ingen barnvakt på skidsemestern nästa år hihihi. Nä skoja lite bara...är så glad att mina tjejer lärde sig. Då kanske jag har nån att åka med nästa år.För grabbarna i familjen får man ju inte se mycket av.Det ska stressas hit och dit från den ena värstingbacken till den andra.

Jag...jag håller mig till dom lugnare backarna hehe.


Åkte förresten förbi några loppisar längs vägen,nånstans i hälsingland eller var det härjedalen?Stannade aldrig , det kändes iscensatt för 08:orna som åkte förbi liksom.....
Snacka om loppisabstinens jag hade idag.Jag åkte till en B-loppis där jag inte brukar hitta så mycket....hade ju abstinens. Kunde ha köpt vilket skit som helst tror jag ..... men tur jag hittade lite grann som jag faktiskt VILLE ha



Eftersom både Me and Alice Susanne och My Lovelythings Anna visat sina fina korgar så kan ju inte jag vara sämre,vill också ha en stor platt korg att lägga min nybakta bullar på .... Ja,ok då. Jag är en härmapa....
Sen hittade jag en fin vattenkanna i vitt porslin. Den ni!


Och en liten piedestal ( jag verkar gilla såna) som nån stackare suttit och karvat ur för hand med en machete ser det ut som hahaha.....
Lite charmig var den just pga machetehuggen tror jag....den förra ägaren var lite slarvig med målningen. Vad tycker ni....ska den få bli vit istället?

7 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Vännen!
Konstigt jag tänkte på dig nu i kväll... Måste vara nån form av telepati! *fniss*
Hoppas ni haft det härligt?!
Jasså, du har hunnit fynda redan!Korgarna var helläckra. För att inte tala om vattenkannan...Vill oxå ha!!! Det var hur länge sedan som helst jag var till en loppis. Fast jag får nog mitt snart, he, he...
På Torsdag åker vi till Köpenhamn. Vi ska besöka en jätteloppis som e 2 ggr om året. Sen ska vi bara mysa och shoppa lite...
Visst är det otäckt med den lilla flickan. Fy jag mår så dåligt när sånt händer... Hoppas att dom finner henne välbehållen!
Kramisar till dig i massor...
/Susanne

My Lovely Things sa...

hej!!!

Härligt med skidåkning..jag har inte åkt slalom på 16 år..det börjar bli dags igen...

Kul att din mamma vågade sig på utförsåkning!!!

Ja det där med loppisabsitinens..känner igen...Vissa veckor ..dagar känner jag mig oerhört mätt på saker..men så kommer jag på nått jag behöver...och så är jakten igång...

Fin fina korgar---nä, du är ingen härmapa---du blev inspirerad..såg avad man kunde ha korgarna till...Det är ju det vi göt här i bloggvärden...inspirerar varandra!!!

kannan är så fin..jag bara älskar såna...har nån liknande..är fin till allt...

Nu ska jag gå och väcka mina barn-skolan väntar...

ha en go dag...vännen!!

krma anna

Pernilla sa...

Välkommen hem! Har saknat dig både här och du vet var. Kram. :)

White Season sa...

Vad härligt med skidsemester! Skönt att komma bort lite och få vara ute med hela familjen inkl mamma :-)
Kul med en liten loppis på vägen också,
Ha det bra kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var länge sen jag åkte slalom, och jag var inte ens i närheten av att vara bra då, så hur ska jag då vara nu? men härligt ser det ut iaf!
Härliga fynd du har gjort, gillade den vita vattenkannan skarpt!
Kram
Marie

LOPPISLIV sa...

Låter härligt med skidåkning och vad modigt att din mamma också vågade sig på att prova...och så hittade du loppis på vägen vad kul...vattenkannan i porslin är jättefin...vitt porslin är alltid vackert och din pidestal...så härlig...jag hade nog inte målat den utan låtit den va lite så där shabby...Välkommen hem...Kram Paula

Malin - I min trädgård sa...

Vad härligt det lät med lite skidsemester! Avis... Hahaha, känner igen det där med loppisabstinens!

Ha en bra kväll!

PS. Utlottning på min sida!