onsdag 5 mars 2008

Knasigt loppis

Idag gjorde jag ett snabbt besök på en loppis, den loppisen där jag hittat så mycket sista tiden. Men idag hittade jag NADA... letade och letade men nepp inget av intresse. Har jag gått och blivit kräsen tro? sen tycker jag allting är så dyrt också!Känner ni igen fenomenet?
Den här loppisen ...ja hur ska jag förklara....det är så sjukt för att dom öppnar klockan 17:00 och folk står och köar utanför.Massor med folk! Dom liksom trängs och slåss nästan för att komma in först. ..Helt hysteriskt! får en känsla av konserter och ståplatser...minns ni när man stod där i kö.Väntade och väntade , sen helt plöstligt öppnades grinden och in sprang alla tonåringar som ett gäng vilda hästar. Man bara måste stå längst fram.... :-)

Nåja....back to reality och ca 20 år senare...Idag kom jag senare til loppisen så jag slapp trängas. Var tvungen att jobba över...kände att min loppismani hade gått för långt när jag förklarade varför jag INTE kunde jobba över.
-Nä, jag MÅSTE gå på loppis klockan fem. Hörde själv hur idiotisk det lät och kom att tänka på att mitt jobb faktiskt handlar om liv och död. Då kan man inte bete sig som en idiot...en loppisidiot dessutom .Så jag stannade.....givetvis.



Dessa fina småspeglar köpte jag på en annan loppis häromdan. Dom är så fina, vet inte riktigt vad jag ska göra av dom ännu ....men jag älskar dom.Det är en så vacker stjärna i mitten..ser ni?




Med dessa vackra bilder säger jag godnatt!!! Sov sött allihopa!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, du är ju bara för rolig! Har du verkligen sagt mitt i en OP att du ska på loppis?

Kram Maria

P-lina sa...

Nä inte mitt i en op.Blev tillfrågad OM jag kunde jobba över.....då sa jag att egentligen ska jag på loppis...jag liksom tänkte högt . Mitt i kan jag inte gå ....haha. Där går gränsen! :-)

My Lovely Things sa...

håller me dig!!

när folk är så hysteriska på loppisen..då tappar jag loppis lusten..

Ja, det där med loppis gör folk maniska..det är som med gekås..på gekås och på loppis..tappar folk förståndet eller lämnar det hemma...

Jätte fin spegel du köpte..speglar är så trevliga..
ha det gott..
kram anna

Evelinas hus sa...

Söta små speglar du hittade, trots att du jobbade över ; ).
Kram Caroline

Eva sa...

Long time no see! Vart har du tagit vägen?? Är loppisar det ända du roar dig med nu förtiden;). Vi kanske kan ta en fika någon dag/kväll. Du har fått jättefint hemma ser jag, verkligen snyggt bord.

Kram Eva

Ann-Catrin sa...

Ja det där var verkligen vackra bilder...njuter av varenda en.. speglarna var ju ursöta!!
kram A-C

IKT i min vardag sa...

Söta små speglar du fyndat, de behöver ju inte användas till något speciellt. De kan väl bara få ligga där och vara vackra...:-)

Kram Linda

Anonym sa...

Kul att du skrev, så jag hittade hit till din härliga blogg! Jag kommer att komma tillbaka! :)

Kram

me and alice sa...

Hej vännen!
Hi, hi... du e tokig du! Kan inte jobba, måste på loppis!
Har inte glömt bort er... Har bara haft en ganska jobbig och rolig helg....
kramis sötnos!!!
/Suss...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej där!!! Tack för goa ord hos mig!!!

Hihi....du är rolig du...tänk att bara springa iväg mitt i..skelle ju se ut det;)

Så vackra bilder...rena bröllpsbilder ju!!!


Önskar er en härlig söndag!
~~♥ Milliskramar ♥~~

Unknown sa...

Héjsan!
Vad skoj, självklart får du beställa. Det kan man göra genom min mail; boopgirl82@hotmail.com Jag kan skicka dig lite olika motiv som du kan välja av, säg bara till vad det är som du gillar. Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

H ennA sa...

Visst är det trist då man inte hittar något av intresse..men vad glad man kan vara då man kommer hem med flera fynd, speciellt om det kostar få kronor :-)

Ha en skön vecka!

Kram Anne

me and alice sa...

Hej,hej gumman!
Är lite orolig för hans lilla knä!
Det är så svullet fortfarande. Fast vi ska ju tillbaks dit igen om nån vecka...
Hoppas allt är bra med dig o din familj???
kramisar Suss...

My Lovely Things sa...

hallå!!

Kul att du gillar mina strutar...
Vill du veta en hemlighet?

De är hur lätta som helst att göra..

ett tips..Gå in på min blogg och kopiera av min betongmadamebild..skriv ut den på skrivaren..forma en strut av den..sätt fast ett vackert band runt..eller gå in på goggle och sök på old documents...

Om du tycker det är svårt..träna på vitt papper först..jag gjorde mina första stutar i julas hade aldrig gjort såna förut..du vet övning ger färdighet...
Ha det gott vännen..
kram anna