tisdag 18 mars 2008

Tid

Kan man köpa sig lite tid nånstans? om nån vet var så var snäll och tala om det för mig. Please.... dagarna går och går utan att man hinner göra allt det man vill få gjort. Såsom att blogga tex....det har gått alldeles för många dar nu och jag vet ju själv hur besviken man blir när man loggar in hos nån och så är det inte uppdaterat på länge....lovar att bättra mig! vill inte känna en press över det bara , för då lär jag snart sluta med bloggandet.

Nåja, det är ju som bekant vår nu och jag brukar ha fullt upp med mina små frön och omskolningar då....


Nu har jag iaf stoppat ned alla frön i jorden....ett steg avklarat. I år har jag dock begränsat mig, förra våren var första gången jag vågade mig på det där med att odla upp egna grönskaker och blommor. Det blev liiiite väl många plantor av ALLT. Man skulle kunnat trott att huset höll på att bli invaderat av små gröna växter.... dom var verkligen överallt. Inte tänkte jag på att dom skulle växa till sig....jag satte tex ned ALLA frön i en tomatfröpåse vilket resluterade i att jag hade typ 50 tomatplantor....haha. Tog så väl hand om mina små bebisar...Fick dock ge bort några sen fick jag faktiskt "avliva" några också *snyft*
I år blev det enbart 3 tomatplantor av varje sort , alltså 9 st. Så nu ligger dom i sin lilla kuvös och växer till sig ....längtar till sommarn!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ha en bra vecka !!!

9 kommentarer:

me and alice sa...

Tjingeling!
Vet hur det är. Har också haft mycket. Har tryckt in några extra inlägg nu senaste dagarna...
Åh, vad härligt det ser ut att sätta frön... Har inte hunnit det ännu.
Hi,hi kan se alla dina tomatplantor du hade framför mig...
Du är duktig som i alla fall kan hålla dom vid liv.
kramisar Susanne

lottens vita och gröna sa...

halloj, vad skönt det är när man gjort nåt som man tänkt på länge, det är härligt med trädgårdsarbete, nu fick ju våren sig ett litet bakslag, här iaf...hoppas på att kunna rota runt lite i jorden i påsk, ha det gott! kram lotten

My Lovely Things sa...

hej!!
Goa du!! Inte ska du känna att man blir besviken om du inte har lagt in nått nytt inlägg!!
Det blir inte jag..jag tänker i stället..undrar hur hon har..?Har hon det mycket nu i livet..

ja förståelse för varandra att livet bara slukar oss..Det är jätte viktigt!! Att jag bloggar så mycket som jag gör..beror på att jag inte jobbar så mycket och har vart hemma rätt mycket på sista tiden för sjuka barn .....

Så när du inte har lagt in inlägg så vet jag att du har så mycket runt omkring dig!!!
När du då får tid och skickar en hälsning så blir jag så glad...det är så kul att blogga med dig!! Känns som om vi känner varandra , fast vi inte vet så mycket egentligen om varandras liv!!!

Så roligt att du har sått så mycket...
jag har aldrig vågat mig på tomater!!
har försått lite örter!!!Det är alltid gott med färska örter..

ha en bra dag goa vän..
kram anna

My Lovely Things sa...

jo men du, jag glömde ju!!

Det där med trappräcket!!!
ja g tänker så här..när det blir målat så blir det ingen med tvätthängning där!!!!

I ett hem med 4 ungar så blir det rörigt fort..de är nämligen inte så noga med att plocka upp efter sig..Jag vill ha ordning i min öppna planlösning..sen blundar jag för deras rum och tv rummet..men ska jag vistas i tv rummet så kräver jag omedelbar upplockning från dem...fniss..fnisss:)
ha det gott..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Så där är det... rtiden vill inte räcka till aldrig nånsin!!

Utlottning innehos mig...var gärna med!
kram A-C

små vackra ting sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg. Köpte saxen hos Inredningskompaniet, en butik i Karlstad, men jag tror att den går att beställa från qualityhouse.se.
Mysig blogg du har!
//Cecilia

Karin i Villa Grå sa...

Det är dags att förkultivera här också, men jag är nybörjare och risken är att jag gör som du gjorde, planterar alldeles för mycket. Vill ju odla ALLT, massor av salladssorter och grönsaker och blommor och... allt!

Känn ingen press med bloggen! Låt den vila ett tag om du har för mycket annat omkring dig, vi finns ju kvar, tålmodiga som vi är *talar för alla besökare*

Glad påsk!

Kram, Karin

Pernilla sa...

Guapa! Necesito ayuda, mira en el Järngänget. La järngänget? No sé. mEJOR LA. ;)
Besos!
(Si, he bebido). ;)

Pernilla sa...

Y yo no odla nada. :)