söndag 9 mars 2008

Söndag

Den här helgen har varit optimal på alla sätt och vis...Har varit ledig två dar och är även ledig imorn....Snacka om frihetskänsla...tjohoo!
Igår var det ju så fint väder , då passade jag på att rensa lite i mina rabatter. Blev så glad när jag såg allt som var på gång....våren är här! det är absolut den allra bästa årstiden (enligt moi). Dessa underbara krokusar ser jag utanför dörren varja dag...blir lika glad varje gång. Tänk att så lite kan göra så mycket....



Har tagit in lite körsbärsris i köket....så vackert redan nu med sprickfärdiga knoppar. Ännu vackrare blir dom snart...föredra verkligen detta framför påskris som i mitt tycke är jättefult....har alltid haft det enbart för barnens skull och det har åkt ut lika fort nästan.


Idag var det inte lika fint väder så dottern och jag bakade bullar....Mmm. Gjorde lite annorlunda recept. Istället för smör och kanel och socker så hade jag marsankräm blandat med smält smör i ...sen strödde jag lite madelflarn över. Dom blev väldigt saftiga och goooda.Mums.

Nån som vill smaka?

Nu måste jag gå, ska titta på film....en rysare. Vill inte egentligen för jag blir så rädd....vågar inte gå på toa själv på natten sen haha.....Men det är inte jag som valt film och då får man bita ihop o gömma sig bakom en kudde eller nåt ;-)

Ha en bra måndag! Kram allihopa!


7 kommentarer:

vitating sa...

Härliga vårbilder!
Tack för besöket hos mig o välkommen tillbax! Och du, jag tar gärna en härlig bulle, mums!!

Kramar Vitating

My Lovely Things sa...

hallå!!
jag måste vart inne och skrivit hos dig smatidigt som du skrev det här inlägget..
kik under förra inlägget ..där har jag skrivit till dig!!!

Och du förresten..du är jätte bra på att inreda och piffa fint runt dig...!!!
Så goa bullar..ditt recept med smör och marsan ska jag allt prova nästa gång..ser så smarrigt ut!!!
Kram Anna

White Season sa...

Å vilka härliga vårbilder. Tänk att krokusen slagit ut så mycket hos dig...Önskar dig en skön vecka, kram Malin

sommar-rummet sa...

Men vilka vackra krokusar du har, mina har inte slagit ut än... Dom bullarna va inte å leka med, såg smaskens ut, skillnad på köpebullar o dina!!! Kram

Anonym sa...

Visst är det härligt med vårblommor, jag har inga krokusar men mina snödroppar blommar och L:s blomma, en julros, precis bredvid dörren.

me and alice sa...

Tjenixen!
Härliga bilder du visar som vanligt...
Tipset med bullarna ska jag prova!
kramis Suss

me and alice sa...

Hej, Stormockan här!!!
Jasså du e bra på att sjunga du också*fniss*
E det snabbmarsan du använder och blandar till en tjock kräm?
kraam Suss