söndag 30 mars 2008

Påsklovet är över

Barnen och jag har haft mysigt tillsammans denna vecka. Det var skönt med lite ledighet.... här är lite bilder från en underbar vacker dag ute i skogen. Det blev en rolig men lite jobbig dag för oss alla... Vi planerade att gå en promenad.Det blev barnvagsnslingan som är 5km. Det är lagom tänkte jag.Eftersom vi hade 4-åringen med så tog med en paraplyvagn ifall hon inte skulle orka gå hela vägen....ehh

DET var en väldigt dum idé.... Dottern har inte åkt vagn på många år nu , jag hade nog glömt bort hur jobbigt det var att dra paraplyvagn i snömodd.För inte 17 orkade ju hon gå hela vägen!!!! inte ens halva faktiskt.... så när vi hade gått i över en timme och fortfarande inte komit halvvägs så var jag bra orolig om vi skulle komma fram överhuvudtaget.

Mina söner skrattade åt mig och sa "mamma,tänk om vi måste ringa 112 igen" .För det har faktiskt hänt...

Det var en höstdag för ca 10 år sen.En mor + 2 söner 6 och 4 år gick vilse i skogen i jakten på svamp.....Vad gör man ? Ringer 112 förståss.... hihihi. Det visade sig att vi inte alls var långt bort ifrån bilen. Två unga poliser stod och väntade på mig ....dom försökte hålla sig för skratt . Jag försökte gömma mig under min luva....

Ja... det är många fler än så som har flinat åt den historian kan jag säga...


När vi väl kom till grillplatsen så tog det ca 45 min att göra upp eld.Skulle ha gått på scouterna eller åtminstone skickat ungarna på det.... Vi fick hjälp av en barmhärtig samarit till slut och då blev det lite korv med bröd.Tänk att det kan va så gott när man får grilla ute sådär!


KRAM så länge och...

3 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej gumman!!!

vilket äventyr..!!!!!
Förstår att det känndes som ni aldrig skulle komma fram....

Måste vart gör jobbigt...

Men så mysigt det ser ut att grilla..mums...antar att alla somnade gott i går...

Oj oj j, vilken historia i skogen..Bra att ni ringde 112...men förstår att det var hur pinsamt som helst..

ha en go dag..
kram anna

Lillafruluva sa...

Vad mysigt det låter!! Ja, inte att gå vilse då, men att gå ut i skogen och grilla med barnen. Min äldsta går på scouter så han får väl guida oss andra!
Kram

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
vilka underbara bilder!
Tack för att du tittafe in hos mig.
Lotta