fredag 18 januari 2008

Blog etikett

Har funderat på hur det funkar i blogvärlden när man svarar på inlägg.Är ju nybörjare på det här och får ingen riktig koll känner jag. Ska man svara i sin egen gästbok eller ska man svara i den andra personens blog? Personligen så läser jag inte andras gästbok efter att jag skriver inlägg. Har av misstag hamnat tillbaka där och sett att folk svarat på mitt inlägg där och kanske även ställt en motfråga. Jag har som pricip att skriva i nästan alla bloggar jag besöker. Det innebär att om jag skulle gå tillbaka och kolla på alla inlägg jag skrivit för att checka av svaren så skulle jag inte kunna arbeta på dagarna hehe.

Så nu mina kära vänner vill jag veta hur det ska vara... vad tycker ni?

6 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar...
Ang. din fråga om hur man svarar???
Vet ej! Är också ny på det här. Hittils har jag gått in på nästan allas bloggar som lämnat kommentarer hos mig. Men som sagt var det tar tid. Som igår då det var 45 kommentarer, Pust!
Fast det är kul, skitkul faktiskt, eller hur? Tänk så mycket snälla människor det finns därute. För att inte tala om hur mycket intressanta bloggar det finns. Snälla någon gör så att dygnet får fler timmar!!
Har också sett många som svarar direkt på sin blogg... Är nog ett smartare sätt*fniss*
Ha nu entrevlig helg
God natt o kram/ (yrpannan)Susanne

Pernilla sa...

Jag gör lite både och. Tror att du kan klicka i "skicka uppföljningskommentar till" och väja en e-mail. Då får du kommentaren till din inbox. Har ej testat själv. Ska testa att klicka på det nu så skriv ngt efter min så ser vi hur det går. :)

P-lina sa...

jaha...det hade jag ingen aning om! Testing,testing!!!!!

Pernilla sa...

ha, funkar kanon! Fick upp din kommentar i inboxen och kunde klicka på "skicka en kommentar" och så hamnade jag här igen. Kanon!

Jenny sa...

Tänk att man lär sig något nytt varje dag. Har också funderat på hur det fungerade, tack för tipset.

Kram Jenny

me and alice sa...

Hej hej!
Hoppas du hittar någe skit som kan bli vit...
Du e tokig du!*fniss*
kram susanne