torsdag 17 januari 2008

Hurra Hurra Hurra

Idag blev min yngsta 4 år.Det firades redan imorse med sång och tårta i sängen.Födelsedagsbarnet åt upp den pyttelilla jordgubbsskivan som så fint låg ovanpå.Tonåringen åt upp tårtbiten...Varför gillar inte småbarn tårta?




Hon fick en liten väska/hus till miniponnysar. Det höll henne sysselsatt i några timmar så jag kunde baka bullar till hennes kalas.Är inte så bra på att baka men man måste ju anstänga sig lite när ens dotter fyller år. Tycker det är äckligt att få deg mellan fingrarna. Blää, jag brukar ha plasthandskar på mig när jag bakar.Det låter helt sjukt , folk brukar skratta åt mig när jag berättar det. Men jag är nog en smula arbetsskadad, vet ju hur mycket barkterier det finns under naglarna bla efter man har tvättat händerna. Isch.Bara tanken på att man ska gegga runt med degen överallt får mig att må illa. Ännu värre är dom som har ringar på sig , fy fasiken vad vidrigt.
Här är resultatet, dom blev jättegoda kan jag säga. Mmmmm....



Ser dom goda ut?


5 kommentarer:

Pernilla sa...

Mums! Jag kommer och äter bakteriefria bullar. Fast eh... borde inte bakterierna dö i ugnen? Men jag håller med, ringar när man bakar? Euuuuuu.

Tårtan såg supergod ut, gjort den med?

me and alice sa...

Tjingeling!
Kommer gärna över på en bulle eller två... Finns det något godare?Vad snällt du skriver på min blogg. Jag blev alldeles rörd. Jättegulligt av dig. Tänk vilken härlig värld den här bloggvärlden är. Alla är så fantastiskt snälla mot varandra.
Härlig blogg du har... Du skriver otroligt bra, tycker jag.
Många kramar/ Susanne

Lin & Lavendel sa...

Bullarna ser supergoda ut...och tårtan med!

Anonym sa...

Underbara bilder du lagt upp P, ser så jäkla proffsigt ut!

Kram M

Anonym sa...

Jag vill också ha!!! Skickar du några till Örebro??? Satt på restaurang igår vid lunch och de bakade bullar i nån ugn inne i lokalen. Det luktade himmelskt och de såg fantastiskt goda ut. Fast när jag frågade om jag kunde få var det blankt nej. Jag fick inte ens köpa en. Det var till konferensgäster hette det.... ;-)