måndag 28 januari 2008

Idag provade jag en ny rätt till middag ,fick ett hett tips av en kompis igår och blev så sugen på att testa den. Broccoligratäng med KESOröra på. Jag mindes inte riktigt hur mycket det skulle vara av varje men Jag tog 2 ägg , ett stort paket KESO ,grekisk ost som jag smulade i och så en massa persilja.Sen rörde jag ihop detta och la själva geggan ovanpå broccoli /brysselkål /falukorv. Strödde även på lite ost men inte alls mycket= Nyttigt!
Det blev helsmarrigt och perfekt för det blev mat till alla. Jag äter helst inte korv och nu slapp jag ju göra egen mat till mig.Detta måste ni prova!Mums!


Efter middan så var jag ute och gick med min kära granne/vän. Vi brukar "gå" terapeutiska powerwalks. Efteråt så känns det bättre i både kropp och själ. Kan det blir bättre ? Skönt att kunna förena nytta med nöje. Vi skulle nog kunna gå flera mil utan att ens märka det. Tack för sällskapet H! Hon har förresten världens finaste kök i lantlig stil och världens händigaste man som gör allt möjligt fint. Hade en ful tanke om att fota hennes kök och sen lura hela bloggfolket om att det var mitt kök hihihi. Men så oärlig är inte ens jag ;-) . Ni får hålla till godo men min egen Extreme Home Makeover.

Här får ni se en liten glimt av mina nya loppisfynd. Det blev löjligt billigt men det är väl precis så loppisfynd ska vara, inte sant? ;-)Fick både ljustakarna och brickan för 20 kr. Happy P-lina.

Nu måste jag vara lite social, blir väl snart utkickad annars ....Tiden går snabbt när man sitter här vid datorn... ni vet vad jag menar va? Anar att det är fler än jag som snart får gå på AIA (Anonymous Internet Addicted) möten....

Kram på er

6 kommentarer:

me and alice sa...

AIA! När började mötet sa du???
Hej tokfia! Bara jag som smyger runt här på kvällskvisten...
kram / Susanne

Anonym sa...

Hi hi, nu är vi bra många som käkat broccoligratäng med Keso. Håller med dig om att det är himla käck mat.

kram Jenny

me and alice sa...

Tack för receptet!
Ska prova det i morgon...
Såg riktigt mumsigt ut.
kramis susanne

me and alice sa...

Vad go du e som tänkte på mig...
kraam...Jägarn!

Lin & Lavendel sa...

Kul att du gillar mina hjärtan...det är inte lavendel i dom.

Anonym sa...

Hej hopp gumman, jag måste oxå säga att jag verkligen uppskattat våra prommisar :-) där löser vi allt stort som smått, tror snart att vi löst alla befintliga kriser i världen..och det som sägs på våra rundor stannar på våra rundor! det är helt enkelt underbart skönt, och framför allt nyttigt. alla behöver gå och kräkas ur sig allt man irriterat sig på.....allt från barn till gubbar...kramar H