söndag 27 januari 2008

Glamour ???

Jag var på fest i fredags . Hade sett fram emot den här sk "glamour"festen. Man skulle klä upp sig och vara fin . Ja, det stod så på inbjudan---- som om nån skulle vilja gå dit ful.
Ingen går väl på fest och är "ful" .Inte frivilligt iallafall...

Så jag gjorde mitt yttersta för att inte vara ful.Köpte nya skor och hade en fin svart klänning på mig. Fixade håret och la ned ca en timme på att sminka mig. Jag tror att det funkade , jag kände mig fin och det blev en trevlig kväll med god mat och en del vin ...
Men idag undrar jag om det verkligen var värt det. Nu ska ni inte tro att jag är värsta alkisen som dricker mig redlös. Men det jag drack räckte för att jag skulle få en ordentligt baksmälla . Inte så att jag mått illa och kräkts...så illa var det inte. Men jag har varit trött och seg och inte orkat gjort speciellt mycket , dvs inte ens träna och istället trycka i sig en massa onyttig mat.
Känner ni igen det? Tänk förut...då kunde man ju festa 3 dagar på raken utan att det gjorde så mycket. Man var lite trött men det funkade ändå.
Men nu har man väl gått och blivit gammal.... ;-)

3 kommentarer:

me and alice sa...

Hello!
Om jag känner igen mig. Efter såna kvällar(i och för sig inte så ofta längre) brukar det gå mycket coca-cola och juice och oftast blir det pizza till middag eller nåt annat slibbigt.
Förr i tiden hände det till o med att man gick till jobbet direkt efter, hmm på morgonen... det var läänge sedan. En sån natt skulle jag inte överleva längre.
Blir alltid så full i skratt när du skriver. Tycker du e så rolig!!!
Så "häxan" gillade inte när dottern var med??? *fniss*
kramisar från makeover Susanne

Eva sa...

Vet exakt vad du menar man tål verkligen inte en "frostnatt" längre. Det är ju tur att jag är allergisk mot alkohol så man slipper dricka. Men visst är det väl härligt att få kasta av sig de där myskläderna man går med hemma och få göra sig fin och vackrare och få leva ut sin kvinlighet. ;)

Kram Eva

Maria sa...

Villken skillnad på skåpet! Tänk vad lite vitfärg kan göra.