lördag 19 januari 2008

P-linas Bageri

Bakning har det blivit även idag. Dottern valde brownies och jag var tveksam till detta tills jag kom på att jag kunde modifiera dom lite. Vill inte göra stora brownies för sen lär minst hälften ligga i papperskorgen.Så jag gjorde en stor plåt och skar sedan ut små runda bitar så dom passade till småformar...Sen hade jag choklad på och så lite strössel ...





och så några med kokos på istället.Dom blev så pluttiga och fina.....Fikasugen idag med?



Det här börjar likna ett konditoriblog....men jag lovar nu blir det inget mer baka för fröken P-lina på ett tag !

6 kommentarer:

Emma sa...

Gud vilka söta små kakor!! alldeles lagom stora, man blir inte så där jätte mätt, utan lagom.
Har du bakat tårtan i tidigare inlägg med? Duktig är du! på din fråga om blogg svar så brukar jag svara i den andres blogg men det är nog rätt olika...

me and alice sa...

Hej P-Lina!
MMM...kommer gärna över på en fika... Vad goda dom såg ut!
Kram Susanne "kakmonstret"

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbara små bakelser och ljuvliga foton!! Mari.

Jenny sa...

Mums, vad gott det ser ut, och vad bra du fotat av dem.

Hej hopp/ Jenny

Lavendel & Romantik sa...

Ser ju bara så goda ut.....mmmm så sugen man blev..Kram/Majsan

Eva sa...

Helt underbara foton. vilket jobb.
Synd att man håller diet just nu annars hade jag nog kommit över och ätit upp alla goda kakor och bullar.

Kram Eva