onsdag 16 januari 2008

Kalasdax

Ska ha kalas för dottern i helgen. Det blir hennes allra första ,4 år fyller hon ...ojoj vad tiden går fort. Kalas är alltid roligt att ordna tycker jag. Har ju haft några genom åren... Men aldrig ett tjejkalas. Hur gör man? blev varse om det igår.Min dotter är så himla tjejig. Det innebär att tårta , servetter , muggar, duk och ballonger kommer att vara tjejiga dvs rosa.Men det kommer ju pojkar också.Hur kul är det att få en My Little ponny servett som kille. Måste alltså köpa blandade färger.Om kommandoran nu tillåter det...vi får väl se.
Sedan är det lite svårt att beräkna hur många vuxna som kommer att stanna.Vissa av barnen vågar inte riktigt vara utan mamma och pappa i den här åldern. Känns lite konstigt eftersom man bjuder barn från tex dagis vars föräldrar man ju inte känner.
Skulle jag få välja så skulle det se ut såhär.Som en dröm...Kanske inte barnvänligt va?

Bild från :Vintage Rose Collection.


Blev i skrivande stund väldigt irriterad. Telefonen ringde flera gånger och jag hörde en massa fnitter i bakgrunden.Till slut så hör jag en pipig tjejröst fråga efter min yngsta son. Nä,han är inte hemma säger jag då.Nähä, ok då kärring får jag till svar. Lägger på luren helt chockad och undrar vad 17 det där var för sätt. Då ringer det igen. När kommer han hem? är det första jag hör.Då brast det för mig.Frågade vem det var men det vågade hon inte säga förståss. Då hotade jag med att jag minsann hade nummerpresentatör, jag skulle minsann ringa och prata med hennes mamma. Oj,jag har nog ringt fel hör man.

Fan att jag inte har nummerpresentatör.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Smart brud som gör sig impopulär hos blivande svärmor... Hur tänker man...? Ringde du hennes mamma? ;)

När min E hade kalas så var det ju prinsesstema som gällde och killarna fick också prinsesspåsar och servetter - the works. Deras mammor tyckte att det var jättebra. Om man går på tjejkalas så gör man! Och omvänt.

Tyckte också vuxenbiten var svår att beräkna. Jag laddade såklart upp för mycket. Som vanligt.

Visst är de stora nu. Man fattar inte!

P-lina sa...

Ja vad bra...då vet jag att jag också kan köra rosa för pojkar!


Nä ringde ju inte...måste skaffa nummerpresentatör idag!!!svärmor til den tjejen blir jag inte kan jag säga ;-)

Pernilla sa...

He he. :) Själv var man ju dönervös och försökte vara trevlig när man ringde killar...