torsdag 10 januari 2008

En ny dag

Blev så glad idag när vaknade och såg att solen sken...så underbart! har verkligen brist på solstrålar i min stackars kropp. Inte undra på att humöret växlar egentligen. Det borde vara en rättighet i det här landet att få åka till solen på vintern.Nu var det ändå så att jag faktiskt var i Spanien i 3 veckor senast i Augusti.Så jag borde inte klaga.

Kan inte låta bli att tänka på dom familjer som faktiskt inte har råd att åka utomlands.... Dom flesta av oss har ju ändå möjligheten att kunna åka en gång per år åtminstone. Man tar saker och ting förgivet...

Mina barn har åkt till Spanien varje sommar så länge dom kan minnas , vissa år tom 2-3 ggr per år.Förra året när vi skulle åka så suckade mina söner och klagade på att dom måste åka dit.... Ehhh? Tog ett rejält snack med som om hur lyckliga dom borde känna sig över att dom haft möjlighet till det.Sedan dess har dom ovärderat sina Spanien vistelser kan man säga.



Tänk om vi kunde få lite snö nu också?

2 kommentarer:

clara sa...

åh jag drömmer om grekland....
När jag har ett fast jobb ska vi boka en resa!!!!! (fint att du tänker på mej och mina i-lands problem hahaha)

Anonym sa...

Hej!!!
Jag längtar desperat efter att få sola och bada, ta en drink och bara ha det skönt och inte göra någonting. En solsemester vill jag absolut ha, helt till Italien.