tisdag 8 januari 2008

Humöret är på topp

Idag efter att ha varit på papprika igår och scrappat lite. Gjorde ett litet kort till en vännina som fått barn .Ganska enkelt men fint... sedan satt jag och rullade tummarna en stund. Har inte scrappat på ett tag så jag kände mig som en rookie.Inspirationen återkom lagom tills det var dags att åka hem.

Jag bestämde mig för att delta i papprikas utmaning om att scrappa en LO (= layout )om nyårslöften. Hade egentligen inget så jag fick snabbt hitta på ett. Jag varken röker eller snusar så vad kan det då finnas kvar? Jo, att gå ned i vikt förståss! så tillsammans med miljoner andra människor så har jag också bestämt mig att äta rätt och träna regelbundet det här året.Ni får väl följa hur det går för mig.

Idag gick jag även med i Viktklubben på aftonbadet för att få lite mer koll på hur mycket man trycker i sig.Det som var roligast var att fylla i målvikten. Hur mycket vill du gå ned och på hur lång tid frågade dom. Sen fick man fylla i detta och då svarade programmet om det var ett realistisk mål eller ej.

Började med 10 kg på 52 veckor. Jo, det var realistiskt tycke programmet.

Sen ändrade jag till 15 kg på 40 veckor .Jo, det gick...

15 kg på 35 veckor.Jo det gick också bra.

15 kg på 30 veckor.Japp...

Ähh vad fan när jag ändå håller på att gå ned så mycket så varför inte ta lite till?

20 kg på 25 veckor? YES! fasiken vad smal jag börjar bli ...och snabbt går det också!


Det slutade på 20kg på 20 veckor vilket var ganska långt ifrån utgångsmålet.
Sen hörni tog det slut. Jag fick inte gå ned ett endaste litet kilo till.Kände mig väldigt nöjd efteråt.Det var som en slags kalorijakt på nätet. Kanske gick jag ned nåt kilo av att bara jaga ?












Nu kör jag så det ryker !
Ni hejar väl på mig?


3 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag hejar såklart! Och jag vet, det är galet vad de tycker att man kan. Testade viktklubb i somras och var inte så nöjd. För jag gick inte ner! He he. Ärligt talat, var missnöjd med en del saker men hoppas det funkar för dig!!! Hasta mañana!

P-lina sa...

Nä jag vet....lär ju knappast gå ned 20 kg på 20 veckor hahaha. Men ned ska jag, om det nu tar 2 år!!!
Jag följer inte det slaviskt... huvudsaken är ju att man tränar och äter rätt.För alla vet ju egentligen vad man ska äta ...handlar bara om viljan som ibland vägrar infinna sig. :)

Anonym sa...

Hej du! Hejar självklart på dig,om du tror på det och ger f-n på att gå ner i vikt så lyckas du!!
Har själv ej gått med i ngn viktklubb men lagt upp min egen strategi och hoppas på att raaasa i vikt lagom till vår o sommar!!!
Äta sunt i veckan o träna o få svulla till på fre el lörd.!

Ses på jobbet!
Kram fr Lisa, an.uska

Ps. väldigt mysigt i vardagsrummet ;-) Ds