torsdag 24 januari 2008

Förälskelse

Har blivit kär på nytt.... när denna förälskelse kom vet jag inte riktigt.Det har väl smygit sig på mer och mer senaste veckorna. Sedan han kom in i mitt liv så känns allting mycket bättre.

Jag talar om mitt nya köksskåp..... han är vacker han ;-)




Nu ser det lite rörigt ut men jag ska fixa till the mess snart. Nu har jag ännu mera plats att lägga fina loppisfynd i. Om jag nu hittar några...

Problemet nu är att tidigare hade jag ett bord + skåp som såg ut såhär...

Så nu har jag bord och stolar i denna stil som ju inte passar så bra till det vita skåpet.Ser ut som en jäkla cirkus hemma nu.Dessutom står det blåa skåpet i vardagsrummet eftersom jag tänkte sälja det tillsammans med bordet och stolarna . Har inte hittat nåt som jag vill ha ännu och jag läser överallt om att folk målar sina möbler vita själv. Ska jag kanske bara måla mina möbler vita? Men hur gör man?? vad använder man för färg och ska det slipas och grejas innan? jag kan nada.


Kan ni?

5 kommentarer:

me and alice sa...

Tjingeling!
Det är ömma muskeln här!!!
Vilket fint skåp ni har skaffat.
Det är döenkelt att måla om möblerna. Frågan är hur du vill måla? Är bordsskivan trären? Ska den målas också? Då blir det genast svårare att få det att hålla. I så fall måste du slipa ner bordskivan först. Underredet är mindre svårt. Det nöts inte på samma sätt. Det kan man måla med matt vattenbaserad lackfärg...
Lycka till!
Kram Susanne
ps. hälsa häxan,hi,hi...

me and alice sa...

Hej igen!
Varrför inte måla det blå skåpet också? Det skulle bli jättefint i vitt.
puss o kram skumbanan!!!

Eva sa...

Vilket fint skåp du har. Jag tycker också att du ska måla det vitt. Skrev ett jätte långt svar på hur du ska göra men det försvann.
Ring mig istället (jag ska också måla om ett liknande bord) så kan vi köpa färg ihop. (På gubbens konto)he he

Kram Eva

Olivia sa...

Men ååååh jag är också kär i ditt skåp!!! SÅ UNDERBART VACKERT!

My Lovely Things sa...

verkligen ett jätte fint vitt skåp! Jag tror att dina blåmöbler blir fina med vit färg!
Vi tog tsprit att tvätta möblerna med. Sen slipade vi och målade med halvblank vattenspädbar. Matt är fint. Men jag vill ha slitstarkare yta eftersom jag har små barn.
Kram Anna.
förresten fråga om råd i färgaffären!