måndag 14 januari 2008

Tidsoptimist....jag?

Börjar mer och mer inse att jag hamnar i den kategorin.Har kanske alltid tillhört den men inte insett det förrän nu vid 35-årsålder. Jag tror alltid att jag ska hinna göra mera saker än vad jag faktiskt gör. Idag är ett ypperligt exempel på detta.

Vaknar , trugar i dottern frukost samt försöker övertala henne att gå till dagis. Väl framme på dagis så får jag mer eller mindre tvinga henne att stanna kvar där.Inser att en ny inskolning skulle behövts efter julledigheten.Åker hem och börjar städa som en toka. Sista veckorna har jag rensat väldigt mycket överallt, kan det vara det franskrostade kaffet?

Nåja...min dag fortsätter. Jag hinner inte klart med städningen utan det ser ut som ett bombnedslag i köket. Denna gång har jag rensat frysen. Sticker iväg för idag måste snarkutrustningen lämnas tillbaka senast 11:00.Kör som en galning,klockan är 10:56 när jag åker hemifrån.Väl framme i Farsta C parkerar jag på ett ställe där det står "Förhyrda platser" .Tänker att alla är ju på jobbet så det går nog bra. Detta trots att sist jag var i Farsta C fick böter på 425 kr.Är man idiot så är man.... springer in till doktorn,dumpar den svarta väskan och springer tillbaka till bilen. Vid det här laget börjar jag känna mig som nån slags kurir. Framme vid bilen( Nä, inga böter) så vågar jag inte stå kvar för jag ska ju handla också. Så jag får snällt hoppa in i bilen och byta p-plats.2 timmar får man stå utan att betala.Nä, jag ska ju bara handla en snabbis tänker jag och stoppar inte in mera pengar.2,5 timme senare och 1000 kr fattigare så ser man en toka springa tillbaka till parkerinsgplatsen igen...

Åhhh jag blir så trött på mig själv. Att jag ens vågar riskera böter när jag fullkomligt HATAR att ge bort pengar för såna dumheter. Jag får ont i magen och mardrömmar när jag får böter. Sista böteslappen var ju bara för mycket.Jag kommer på att p-tiden går ut snart så jag går ut till bilen och ändrar p-mätaren. Det är bara det att jag av misstag=idioti sätter den på 16:30 istället för 14:30. Förstår ni min frustation när jag ser den där jäkla boten!!!
Ok, efter detta så hittar jag äntligen hem och tänker att jag ska bara ska damnsuga och plocka lite till innan middan.Har ju planerat att åka till papprika och pyssla på kvällen sen förra veckan.
Sen blir det kaos. Äldsta sonen skulle till idrottsläkarn 16:00 så här hinns inte lagas nån mat innan. Skyndar iväg till läkarn som är försenad,vi sitter och väntar snällt i 40 minuter. Efter ett meningslöst besök så ilar jag hem för att sätta igång med middan.Middan klar men jag hinner inte äta.Son nr 1 ska på hockeyträning och sen ska son nr 2 hämtas från träningen. I två olika ishallar...
.
Väl hemma är jag hungrig som en varg för jag har ju såklart inte ätit sen frukost. Äter , diskar ...sedan går luften ur mig en stund innan det är dags att hämta tillbaka son nr 1 från träningen. Kropp och knopp kaputt.

Undrar vad jag tänkte på när jag trodde att jag skulle hinna scrappa idag...tänkte jag överhuvudtaget?

2 kommentarer:

Unknown sa...

*klappar fint*
Det är en mamas lott att ha för få timmar på sitt dygn, Papprika finns kvar til nästa vecka med.

Ha det gott! Mia

Pernilla sa...

P-böter suger! Särskilt där det är p-skiva. Avskaffa de där jävla böteslapparna på såna ställen! Har också råkat vrida åt fel håll ngn gång. Sunkigt!